Tanie loty do Laosu
No właśnie, czy do Laosu można z Polski tanio lecieć? I tak i nie. Loty do Laosu nie są szczególnie tanie, bo nie jest to najbardziej popularna destynacja turystyczna. Co więc zrobić? Lecieć do Bangkoku.
Loty z Polski do Bangkoku bywają naprawdę tanie - warto szukać promocji w internecie. Dolatujemy do BKK i co dalej? Jeśli jesteście w BKK po raz pierwszy, to zdecydowanie polecam zatrzymać się tam na 2 lub 3 dni i pozwiedzać. Tak czy siak, następnym krokiem będzie podróż pociągiem do Nong Khai, małego miasteczka przy granicy tajsko-laotańskiej. Polecam podróż pociągiem nocnym, bo podróż trwa ok 12 godzin. Ceny różnią się. Wagon sypialny z kuszetkami to konieczność, inaczej podróż może być baaardzo uciążliwa (wiem z doświadczenia - 15 godzinna podróż Chiang Mai -BKK). Stacja kolejowa w BKK nazywa się Hualamphong Train Station.
Wczesnym rankiem dojeżdżamy na stację kolejową w Nong Khai, skąd tuk-tukiem udajemy się prosto do granicy - zaledwie parę km. Kupujemy wizę (jeśli nie mamy) i po przejściu granicy znajdujemy zielony autobus z numerem 14 (zaraz przy granicy!!!) i za 6000 kipów (2,40 zł) jedziemy pół godziny na dworzec główny w Wientianie. Prosto i przede wszystkim tanio, dużo taniej niż samolotem!
Informacje praktyczne o tajskich kolejach:
Do wyboru mamy 3 klasy:
Klasa 3:
Miejsca siedzące bez klimatyzacji - cena 258 bahtów. Najtańsza opcja, ale raczej jej nie polecam.
Klasa 2:
Wagon tylko z miejscami do siedzenia, z klimatyzacją - cena 498 bahtów, bez klimatyzacji - 388 bahtów.
Trochę droższa opcja, której również nie polecam.
Wagon sypialny, z klimatyzacją - cena 708/778 bahtów (górne/dolne łóżko), bez klimatyzacji - 448/538 bahtów (górne/dolne łóżko). Najlepsza opcja, według mnie, to wagon bez klimatyzacji - dolne łóżko. W nocy zawsze jest chłodniej i uważam, że bez klimy przy otwartym oknie można komfortowo spać. Dolne łóżko jest lepsze z 2 powodów. Raz, jest większe. Dwa, jest przy oknie (w odróżnieniu od górnego łóżka). 538 bahtów (około 50 zł) to świetna cena za tak daleką podróż i nocleg w jednym.
Klasa 1:
Wagon sypialny z klimatyzacją - cena 1217 bahtów. Klasą pierwszą podróżowałam tylko raz i tylko z konieczności (brak miejsc w wagonach sypialnych w klasie 2). Klasa 1 ma prywatne przedziały. W przedziale są dwa rozkładane łóżka, stoliczek i umywalka. Według mnie, szkoda kasy na takie "luksusy". Klasa 2 mi zupełnie wystarcza.
Według obecnego rozkładu pociągi z BKK do Nong Khai odjeżdżają o 18:30 (tylko klasa 2), 18:40 (klasa 2 i 3) i o 20:00 (klasa 1, 2 i 3).
Ostatecznie, jeśli przyjeżdżacie późno w nocy i nie chcecie nocować w BKK, możecie poczekać na dworcu kolejowym i jechać rano o 8:20 do Udon Thani, skąd będzie musieli jechać godzinę autobusem do Nong Khai.
Więcej informacji o tajskiej kolei tutaj.
Loty z Polski do Bangkoku bywają naprawdę tanie - warto szukać promocji w internecie. Dolatujemy do BKK i co dalej? Jeśli jesteście w BKK po raz pierwszy, to zdecydowanie polecam zatrzymać się tam na 2 lub 3 dni i pozwiedzać. Tak czy siak, następnym krokiem będzie podróż pociągiem do Nong Khai, małego miasteczka przy granicy tajsko-laotańskiej. Polecam podróż pociągiem nocnym, bo podróż trwa ok 12 godzin. Ceny różnią się. Wagon sypialny z kuszetkami to konieczność, inaczej podróż może być baaardzo uciążliwa (wiem z doświadczenia - 15 godzinna podróż Chiang Mai -BKK). Stacja kolejowa w BKK nazywa się Hualamphong Train Station.
Wczesnym rankiem dojeżdżamy na stację kolejową w Nong Khai, skąd tuk-tukiem udajemy się prosto do granicy - zaledwie parę km. Kupujemy wizę (jeśli nie mamy) i po przejściu granicy znajdujemy zielony autobus z numerem 14 (zaraz przy granicy!!!) i za 6000 kipów (2,40 zł) jedziemy pół godziny na dworzec główny w Wientianie. Prosto i przede wszystkim tanio, dużo taniej niż samolotem!
Informacje praktyczne o tajskich kolejach:
Do wyboru mamy 3 klasy:
Klasa 3:
Miejsca siedzące bez klimatyzacji - cena 258 bahtów. Najtańsza opcja, ale raczej jej nie polecam.
Klasa 2:
Wagon tylko z miejscami do siedzenia, z klimatyzacją - cena 498 bahtów, bez klimatyzacji - 388 bahtów.
Trochę droższa opcja, której również nie polecam.
Wagon sypialny, z klimatyzacją - cena 708/778 bahtów (górne/dolne łóżko), bez klimatyzacji - 448/538 bahtów (górne/dolne łóżko). Najlepsza opcja, według mnie, to wagon bez klimatyzacji - dolne łóżko. W nocy zawsze jest chłodniej i uważam, że bez klimy przy otwartym oknie można komfortowo spać. Dolne łóżko jest lepsze z 2 powodów. Raz, jest większe. Dwa, jest przy oknie (w odróżnieniu od górnego łóżka). 538 bahtów (około 50 zł) to świetna cena za tak daleką podróż i nocleg w jednym.
Górne łóżko w wagonie sypialnym bez klimatyzacji.
Nie wygląda może zachęcająco, ale jest bardzo wygodnie!
Wagon sypialny z klimatyzacją - cena 1217 bahtów. Klasą pierwszą podróżowałam tylko raz i tylko z konieczności (brak miejsc w wagonach sypialnych w klasie 2). Klasa 1 ma prywatne przedziały. W przedziale są dwa rozkładane łóżka, stoliczek i umywalka. Według mnie, szkoda kasy na takie "luksusy". Klasa 2 mi zupełnie wystarcza.
Według obecnego rozkładu pociągi z BKK do Nong Khai odjeżdżają o 18:30 (tylko klasa 2), 18:40 (klasa 2 i 3) i o 20:00 (klasa 1, 2 i 3).
Ostatecznie, jeśli przyjeżdżacie późno w nocy i nie chcecie nocować w BKK, możecie poczekać na dworcu kolejowym i jechać rano o 8:20 do Udon Thani, skąd będzie musieli jechać godzinę autobusem do Nong Khai.
Więcej informacji o tajskiej kolei tutaj.
Komentarze
Prześlij komentarz