Zwiedzanie Sardynii - okolice Cagliari: najpiękniejsze plaże na południowo-zachodnim wybrzeżu

Cagliari nam się podobało, ale dopiero to co zobaczyliśmy w okolicy nas zachwyciło! To właśnie te miejsca, sprawiły, że na Sardynię jeszcze wrócimy. Zwiedzanie w listopadzie w okresie głębokiej pandemii miało zdecydowanie swoje plusy, a właściwie jeden - brak turystów!

Jeśli nie czytaliście postu o  Cagliari, to zachęcam do lektury. Znajdziecie nie tylko informacje o najważniejszych atrakcjach, ale także o tym gdzie nocować, zjeść i wypożyczyć samochód w stolicy Sardynii. Planując wyjazd na Sardynię, koniecznie zaplanujcie wypożyczenie auta, bo do większości miejsc, o których tu przeczytacie inaczej nie dotrzecie.

Południowo-zachodnie wybrzeże Sardynii

Zwiedzanie podzieliśmy na 3 etapy. Pierwszy - Cagliari, drugi - południowo-zachodnie wybrzeże, a trzeci - południwo-wschodnia cześć wyspy. Plan był intensywny, ale dopracowany i odkryliśmy prawdziwie perełki!

Plażowe torunee - najpiękniejsze plaże Sardynii (na południowo-zachodnim wybrzeżu):

1. Spiaggia di Masua - Piękna piaszczysta plaża otoczona wysokimi skałami wpadającymi do wody. Już sama trasa samochodowa obfituje w cudowne widoki, m.in. na Pan di Zucchero, czyli wysepkę "Kostkę Cukru". Parking jest niewielki, więc w sezonie na pewno trzeba tu przyjechać wcześnie. Nam się udało podziwiać to miejsce praktycznie puste!

2. Spiaggia di Porto Cauli - Tuż obok jest znacznie mniejsza plaża, do której prowadzą strome drewniane schodki.

3. Spiaggia di Cala Domestica - Kierując się na północ dotarliśmy do kolejnej plaży jak z bajki! Na plażę prowadzi drewniana promenada, a sama plaża jest malowniczo położona między wysokimi wapiennymi skałami.

4. Spiaggia di Scivu - Kolejna przepiękna rozległa plaża! Ta długa i szeroka plaża otoczona jest wydmami i dziką przyrodą. Warto jednak mieć na względzie, że dojazd też jest bardzo dziki - część trasy to droga szutrowa. Dojechaliśmy naszym małym samochodzikiem, ale było to jednak utrudnieniem. Czy warto więc? Spójrzcie na zdjęcie i odpowiedzcie na to pytanie sami!: )

5. Spiaggia di Piscinas - Nasze plażowe tournee zakończyliśmy wspaniałym zachodem słońca na pięknej plaży otoczonej wydmami. Do plaży prowadzi 5 km drogi szutrowej, więc trzeba się przygotować na spore utrudnienia z dojazdem. Niemniej jednak, po raz kolejny, warto było, bo przepiękny krajobraz rekompensuje trudy podróży!

Na drodze między plażą Spiaggia di Scivu a Spiaggia di Piscinas warto zwrócić uwagę na opuszczoną  wioskę górniczą Villaggio Minerario di Ingurtosu i budynek zarządu kopalni, przez który prowadzi droga.

Gdzie zjeść - restauracja w Buggerru

Na obiad wybraliśmy do Buggerru, gdzie zjedliśmy pyszny makaron z owocami morza w lokalnej restauracji La Privilegiata.

Jeśli znacie inne piękne plaże w tej okolicy, koniecznie podzielcie się w komentarzu!

Aby być na bieżąco i nie przegapić nowych postów,  koniecznie obserwujecie mnie w social media! Zapraszam na FB, gdzie są częste relacje z wyjazdów i wypraw górskich, oraz na INSTA, gdzie prawie codziennie dzielę się najfajniejszymi zdjęciami z opisami!