Zwiedzanie Sardynii - okolice Cagliari: wschodnie wybrzeże

 Nasz krótki, 4-dniowy pobyt na Sardynii zakończyliśmy na wschodnim wybrzeżu. Jeśli obserwujecie mnie na Facebooku lub Instagramie , to wiecie, że kocham góry. Czyż więc może być coś lepszego od górskiego trekkingu, który kończy się przepiękną plażą?


Ale po kolei. Jeśli będzie jechać tak jak my z Cagliari, to proponuję 2 miejsca na wschodnim wybrzeżu, które będą idealne na jednodniowy wypad ze stolicy Sardynii. 

Co warto zobaczyć na wschodnim wybrzeżu Sardynii?

1. Rocce Rosse, Arbatax - Jak nazwa wskazuje są to czerwone skały i z tego właśnie słynie miasteczko Arbatax. W rzeczywistości skały są bardziej pomarańczowe niż czerwone. Niemniej jednak, warto zobaczyć te spektakularne formacje skalne!







Gdzie zjeść w Arbatax?

Po oglądaniu czerwonych skał wybraliśmy się na lunch. Jeśli planujecie udać się w kolejne miejsce, które tu opiszę, to najedzcie się do syta!

Le Terrazze - Smaczne jedzenie w uroczym miejscu





2. Cala Goloritzé - Ta plaża, która była drugim i najważniejszym miejscem jakie odwiedziliśmy na wschodnim wybrzeżu, okazała się prawdziwą ukrytą perełką. Ukrytą, bo prowadzi do niej 4 kilometrowy szlak pieszy. Czeka nas więc długi spacer w jedną stronę oraz długi i bardziej męczący trekking w stronę powrotną. Idąc na plażę, będziemy schodzić w dół, wracając musimy wspiąć się ponad 400 metrów do góry. Koniecznie trzeba założyć wygodne obuwie i plecak. Nie zapomnijcie też o zapasach wody! Widoki, kiedy zobaczymy wyłaniającą się plażę, wynagrodzą nas za wszelkie trudy! 











Ciekawostki o Sardynii:

  • Opuncja figowa, która rośnie w wielu miejscach, również wzdłuż drogi, to nic innego jak kaktus. Pamiętajcie więc, żeby nie zbierać ich gołymi rękami. Kiedy podniosłam z ziemi niegroźnie wyglądający owoc, w mojej ręce szybko znalazło się dużo malutkich igiełek, które dopiero po chwili dały o sobie znać.  



  • Będąc na Sardynii w listopadzie lub grudniu, rozglądajcie się za drzewami pełnymi dojrzałych granatów! Aż się prosiły zerwanie!

  • Jednym z największych zaskoczeń był owoc, którego zupełnie nie znałam! A szkoda, bo rosły sobie dziko na wyciągnięcie ręki, Bałam się jednak próbować nie znanego mi owocu. Dopiero po powrocie udało się zidentyfikować czymże są te rozkoszne kuleczki przypominające owoc liczi. Drzewo Truskawkowe, czyli chruścina jagodna pochodzi właśnie z krajów śródziemnomorskich. W smaku są podobno słodkie, ale nie przypominają wcale truskawek:) 

Informacje praktyczne:


Gdzie nocować w Cagliari?

Nocleg w Cagliari - Jeśli szukacie świetnego noclegu, to szczerze polecam Marina Di Castello. Jeśli szukacie jednak czegoś nietypowego, zerknijcie na post o Cagliari, gdzie opisuję dwa zupełnie różne miejsca noclegowe. 

Gdzie wypożyczyć samochód na Sardynii?

Na Sardynii warto mieć samochód, bo do pewnych miejsc inaczej nie dotrzemy, jak chociażby do opisanej tutaj ukrytej plaży. Auto wypożyczyliśmy w Cagliari w Cia Rent Noleggio Auto Moto e Scooter.

O tym jak dojechać z lotniska do Cagliari, czym lecieć na Sardynię, gdzie zjeść i co zobaczyć w Cagliari przeczytacie w poście o Cagliari.

Jeśli szukacie pięknych plaż na Sardynii, koniecznie przeczytajcie post o plażach na południowo-zachdnim wybrzeżu!

Aby być na bieżąco i nie przegapić nowych postów,  koniecznie obserwujecie mnie w social media! Zapraszam na FB, gdzie są częste relacje z wyjazdów i wypraw górskich, oraz na INSTA, gdzie prawie codziennie dzielę się najfajniejszymi zdjęciami z opisami!

Komentarze

  1. Oj Sardynia jest na mojej liście wymarzonych wakacji. Kiedyś moi przyjaciele tam byli i przez następne pół roku się zachwycali tamtymi terenami. No i w ten sposób uznałem, że Sardynia MUSI pojawić się na mojej podróżniczej mapie, mimo, że wcześniej w ogóle o niej nie myślałem. Dzięki za inspirację i piękne zdjęcie, kolejny raz się przekonałem, że to może być miejsce dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post jest inspirujący! Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Tak, Sardynia jest przepiękna! Na pewno tam wrócę: )

      Usuń
  2. Na Sardynii byłem 5 lat temu i bardzo mi się spodobało. W zeszłym roku byłem w Chorwacji i w tym roku również jedziemy na Bałkany. Na https://balkany.pl/ znalazłem miejsca, o których nie wiedziałem i chcę je tym razem zwiedzić. Pewna pogoda, super klimat i zabytki. Uwielbiam Bałkany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widoki są naprawdę świetne. Wyjazd musiał być bardzo udany.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, jakie piękne widoki. Jak zdjęcia tak zachwycają to co dopiero na żywo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sardynia zdecydowanie przewyższyła moje oczekiwania jeśli chodzi o piękne widoki i naturę!

      Usuń
  5. Przepiękne miejsce, chętnie bym się tam wybrała, pozwiedzała i posmakowała tamtejszej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno jest się czym zachwycić. Piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Nocleg z Booking.com!

Booking.com