Dlaczego warto odwiedzić Berlin

 Berlin to miasto, które ma intensywne love or hate relationships z turystami, którzy je odwiedzają. Wielu podróżników docenia Berlin widząc nie tylko szarą stolicę z piwem i kiełbasą. To przede wszystkim historia, architektura, sztuka, technologia, nocne życie i przestrzeń dla każdego, który jej szuka. Niemniej jednak spotkamy się też z opiniami, że to szare, brudne i ponure miasto z nieuśmiechniętymi mieszkańcami i marnym jedzeniem. Kto zatem ma rację?

Pytania typu, kiedy Berlin został stolicą Niemiec, czy dlaczego Berlin został podzielony, zostawię Wikipedii. Tu zajmiemy się innymi pytaniami, a mianowicie dlaczego warto odwiedzić Berlin?


Zacznijmy jednak od podstawowego pytania: jak dojechać do Berlina najtaniej? 

Wszystko zależy od tego z jakiej części Polski jesteście i z kim jedziecie. Dla podróżników solo najtaniej wyjdzie:

  • autobus do Berlina- Flixbusem z Warszawy dojedziemy już za 69 zł, a wiadomo, że przy promocji można jeszcze taniej. 
  • pociąg do Berlina - Najtańsze bilety z Warszawy widziałam już za 242 zł w dwie strony
  • samolot do Berlina - Loty w dwie strony z Warszawy znalazłam za 300 zł (a można i taniej) + koszt bagażu
  • samochodem do Berlina - Większości z nas podróż samochodem opłaci się jeśli nie mieszkamy zbyt daleko od granicy i jak będziemy mogli podzielić koszty paliwa z innymi współpasażerami. 
Do Berlina zawitałam przy okazji lotu na Florydę. Wtedy udało mi się kupić bilety lotnicze z Krakowa za 150 zł. W Berlinie spędziłam najpierw jedną dobę, a później przy okazji powrotu jeden wieczór czekając na nocny lot do domu. Berlin na weekend jest nadal w moich planach i taki city break w Berlinie może być fantastyczny, zwłaszcza jak dopisze pogoda. 

Jak zwiedzać Berlin i co można zobaczyć w Berlinie w jedną dobę (z hakiem)? 


Top atrakcje Berlina:

  • Gmach Parlamentu Rzeszy w Berlinie (potocznie Reichstag) - Wizyta zrobiła na mnie spore wrażenie! Pamiętajcie jednak, że trzeba wcześniej dokonać rezerwacji przez internet! 






  • Miejsce Pamięci Mur Berliński - Miejsce Pamięci obejmuje ostatni odcinek byłego pasa granicznego, który został zachowany w oryginalnym stanie. 


  • Pomnik Pomordowanych Żydów Europy - Pomniki bywają na tyle nieciekawe, że przechodzimy obok nich obojętnie, a nawet jeśli się zatrzymamy, to szybko o nich zapominamy. Ale nie o tym! Genialny pomysł - robi wrażenie i zostaje w pamięci! 




  • Checkpoint Charlie - słynne przejście graniczne między NRD a Berlinem Zachodnim


  • Topografia Terroru - Muzeum na terenie, którego w okresie nazistowskich Niemiec, w latach od 1933 do 1945 znajdowały się siedziby główne Gestapo i SS.




  • Brama Brandenburska - Ta charakterystyczna budowla powstała w latach 1788-1791. Jest symbolem pokoju i wolności. 


  • Plac Poczdamski - Jeden z największych placów w centralnym Berlinie, którego charakterystycznym symbolem jest oświetlenie dachu Sony Center. Gra świateł na obrazować zachód słońca. Wygląda to przepięknie! 




  • Kronprinzenbrücke - Most ten leży na rzece Szprewie i znajduje się niedaleko Reichstagu. Zapewne nie jest żadną wielką atrakcją, ale warto się tu porozglądać udając się do Gmachu parlamentu Rzeszy.



  • TrabiWorld - To Muzeum Trabanta minęliśmy wieczorową porą, więc na zwiedzanie było za późno. Wydawało się jednak ciekawym i oryginalnym miejscem. 



 

Oczywiście to tylko najważniejsze atrakcje Berlina. Niemiecka stolica ma o wiele więcej do zaoferowania. Najchętniej wrócę tam latem, żeby móc zobaczyć tamtejsze parki i ogrody. Zimą miasto jest raczej szare i może sprawiać wrażenie zimnego, ponurego i nieciekawego. Berlin najbardziej podobał mi się pod osłoną nocy. To nowoczesne miasto nabiera wtedy kolorów od błyszczących neonów, barwnego oświetlenia budynków i ulic, a w okolicy Świąt Bożego Narodzenia kolorowe ozdoby dodatkowo upiększają miasto. 






Czy warto jechać do Berlina? Na pewno warto pojechać i wyrobić sobie własne zdanie! 


Gdzie tanio nocować w Berlinie


Nocowałam enjoy hostel Berlin City West i bardzo mi się spodobał. Hostel jest czysty, ma fajny bar, a pokoje są wygodne i nowoczesne. I co najważniejsze, znajduje się zaledwie 500 metrów od stacji metra, więc jest naprawdę dobrą bazą wypadową. Cena za dwójkę w pokoju economy (bardzo przyjemny!) to obecnie 289 zł. Z opcji wykupienia śniadania nie korzystałam z powodu bardzo wczesnego wymeldowania się. 


Ja się poruszać po Berlinie


Berlin jak na stolicę przystało, jest świetnie skomunikowany, a ceny biletów są bardzo przystępne. 

Dla turystów najlepszą opcją jest metro (U-Bahn). Z innych środków transportu są też S-Bahn (kolejka naziemna), autobusy i tramwaje. Bilety kupimy w żółtych automatach na każdej stacji metra czy kolei.

Gdzie zjeść w Berlinie


Little Green Rabbit - Będąc w okolicy Checkpoint Charlie, warto zaglądnąć do tej knajpki. Oryginalnie urządzona w industrialnym stylu, oferuje smaczne jedzenie w przystępnych cenach.  Polecam pyszne pieczone ziemniaki z nadzieniem. 



Gdzie wyjść na piwo w Berlinie


Na to pytanie można by zapewne napisać esej, albo nawet książkę. Moje doświadczenie jest raczej skromne, ale miejsce, do którego się udałam wieczorową porą czekając na nocny lot, jest opcją, która nie rozczaruje. 

Murphy's Irish Pub at Checkpoint Charlie - Uwielbiam klimat pubów irlandzkich i Guinnessa! Jeśli Wy też, to koniecznie tu zaglądnijcie! 



Jeśli macie swoje ulubione miejsca w Berlinie, koniecznie podzielcie się tym w komentarzu! 

Komentarze

  1. Nigdy nie byłam W Berlinie, ale patrząc na zdjęcia myślę, sobie, że tam może być całkiem fajne. �� Jestem ciekawa jak z atrakcjami dla dzieci, bo będąc mamą kategorie zwiedzania ulegają zamianie. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie pomogę, moje córka już jest nastolatką, więc atrakcje typowo dziecięce już nas nie interesują :) ale na pewno Berlin ma coś do zaoferowania!

      Usuń
  2. Byłam w Berlinie tuż przed Bożym Narodzeniem kilka lat temu i nigdy nie zapomnę wspaniałych jarmarków bożonarodzeniowych - totalna magia! A później ponownie w szczycie lata i było wspaniale, zielono! Lubię Berlin!

    OdpowiedzUsuń
  3. Berlin niby tak blisko, a ciągle odkładany na "później". Jednak po wpisie myślę, że nie ma co odkładać tylko odwiedzić go jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, warto! Ja mam daleko do naszej zachodniej granicy, ale do Berlina jeszcze pewnie wrócę!

      Usuń
  4. Tyle razy przejeżdżałam przez Berlin albo jechałam tylko na lotnisko, nie poświęcając czasu na zobaczenie miasta. Trzeba to zmienić ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Berlin to ważny ośrodek kulturalny na mapie Europy, pełen znanych zabytków. Poza tym to miasto parków, świateł, piwa, kiełbasek, ziemniaków, hipsterów i dobrej muzyki. Według mnie wspaniałe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiełbaski wolę nasze, ale z resztą się w pełni zgadzam:)

      Usuń
  6. Sama w końcu muszę zacząć nadrabiać te wszystkie wycieczki co mnie ominęły. Uporałam się z nałogiem, więc pora teraz korzystać z życia

    OdpowiedzUsuń
  7. My teraz na urlopie zwiedzamy ciekawe miejsca w Polsce. Ogólnie polubiliśmy bardzo hotel międzygórze, zawsze gdy jesteśmy gdzieś w okolicy to tutaj się zatrzymujemy

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo ciekawych miejsc jest w Berlinie, spokojnie na tygodniowy pobyt wystarczy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Nocleg z Booking.com!

Booking.com