Zwiedzanie Sycylii - 14 atrakcji Katanii

 Wypad na Sycylię to był pełen spontan! Bilety kupiłam dwa dni przed wylotem za cenę 280 zł liniami Wizz Air. Jako że był to sierpień, uznałam, że jest to naprawdę dobra cena. Nie zastanawiałam się długo!


Na Sycylii spędziłam 3 noce, a w praktyce miałam 2,5 dnia do zagospodarowania. Czasu było mało, więc zwiedzałam intensywnie! Czas podzieliłam na 2 części, pierwsza Katania, druga Etna. Dzień trzeci to już głównie relax, spacer i popołudniowy lot powrotny. 

Zatem co zobaczyć w Katanii przez 2 dni??

I czy w ogóle warto zwiedzać Katanię?  Zdecydowanie tak! 

A oto 5 najważniejszych powodów, dla których powinniście zobaczyć Katanię:


  1.  Baza wypadowa na Etnę - Będąc w Katanii grzechem byłoby nie wybrać się na Etnę, a Katania jest oczywiście najlepszą bazą wypadową. 
  2. Autentyczność - To autentyczne sycylijskie miasto. Choć turystów latem jest tu sporo, to bez problemu możemy przyglądać się życiu lokalnych mieszkańców zwiedzając targi czy popijając kawkę w jednej z wielu knajpek. Jest tu autentyczny sycylijski klimat, nie ma niczego udawanego pod turystów.
  3. Jedzenie - W Katanii zjemy naprawdę dobrze. To właśnie tu zjemy najlepsze pistacje, które królują w wielu daniach! Niektóre, jak pizza z pistacjami, mogą zadziwiać!
  4. Kolory i różnorodność - Tak właśnie pamiętam Katanię. Kolory, bo znajdziemy tu ulice pięknie zdobione kolorowymi parasolami, kolorowe targi, kolory zieleni, złotego piasku, czy czarno-szarej Etny. Różnorodność, bo w Katanii jest wszystko! Sklepy i targi, parki i kościoły, plaże i wulkany, a nawet zamek! To sprawia, że każdy może znaleźć tu coś dla siebie! 
  5. Plaże - Katania na pewno nie słynie z najpiękniejszych plaż, ale to tu mamy unikatowe połączenie morza, piasku i górującej Etny! Końcem sierpnia woda miała idealną temperaturę do pływania dla takiego zmarzlucha jak ja!
Czy są minusy? Na pewno chaos i brud. Na to trzeba się przygotować. Katania to nie jest sterylne i poukładane miasteczko z idealnie przyciętymi trawnikami i odpicowanymi kamienicami. Tu jest CHAOS. Jeśli potrafisz się poddać tym niedoskonałością i spojrzeć dalej, Katania będzie fajną przygodą. Dwa pełne dni tutaj wystarczą na zwiedzenia miasta, wyprawę na Etnę i kąpiel w morzu!

Co jednak warto zobaczyć w Katanii?  


Atrakcje Katanii - plan zwiedzania na 2-3 dni - 14 atrakcji Katanii:

  • 1. Piazza del Duomo - Plac katedralny, który jest głównym placem miejskim w Katanii. Tu znajdziemy m.in.  Fontana dell'Elefante - słynną fontannę z posągiem słonia, który stał się symbolem miasta. 



  • 2. Bazylika katedralna św. Agaty w Katanii - słynna barokowa katedra 


  • 3. Targ rybny - Co prawda w ryby się nie zaopatrywałam, ale kupiłam kawałek pysznego sera! Tu też znajdziemy słynną uliczkę z kolorowymi parasolami. 






  • 4. Bazylika kolegiacka Najświętszej Marii Panny Alms w Katanii - Ten późno barokowy kościół w centrum miasta może się poszczycić unikalnymi freskami i ołtarzami. 

  • 5. Fontana dell’Amenano - Piękna świątynia zbudowana w 1867 roku z posągiem młodego mężczyzny, który symbolizuje rzekę Amenano.

  • 6. Amfiteatr rzymski - Ruiny tego teatru pochodzą z II wieku. Miejsce pewnie nie zachwyci przeciętnego turystę, ale nie ma żadnych opłat, więc myślę, że warto tu zawędrować.


  • 7. Via Mazza - Spacerując natknęłam się na tę uroczą uliczkę ozdobioną kolorowymi parasolami.

  • 8. Teatro Massimo Bellini - Piękna XIX opera została nazwany na cześć pochodzącego stąd kompozytora Vincenzo Belliniego. 



  • 9. Villa Bellini/Chiosco Bellini - Ten niewielki, ale uroczy park z ogrodami może być chwilą wytchnienia zwłaszcza przy zwiedzaniu miasta w upale. Jest on również najstarszym parkiem miejskim w Katanii. 




  • 10 Via Etnea - główna ulica ze sklepami i knajpami
  • 11. Kościół Santa Maria dell'Aiuto - Piękny barokowy kościół, obok którego mieszkałam. 

  • 12. Castello Ursino - Ten XIII wieczny zamek jest z pewnością jedną z największych atrakcji miasta. Ja, niestety, z braku czasu zamek oglądałam tylko z zewnątrz. 


  • 13. Plaża - Za namową lokalnego znajomego, uciekając od tłumów, na plażę wybrałam się na obrzeża miasta. Miejsce to nie ma żadnej nazwy na mapie, więc mogę jedynie doradzić znalezienie Villa On The Sea Le Capannine i przejść jeszcze jakieś 100 -200 wzdłuż plaży oddalając się od miasta. Nie ma tu leżaków, jest za to cisza i spokój:) 


  • 14. Etna - Na koniec zostawiam najlepsze, bo choć miasto jest ciekawe, wyprawa na Etnę jest największą atrakcją! O tym jak się tam dostać i jakie są koszty wyjścia na Etnę w kolejnym poście!





Katanię możecie też odwiedzić będąc na Sycylii na wakacjach z ITAKĄ

Gdzie smacznie zjeść co jeść w Katanii?


  • Gisira - CATANIA - Znajomy katańczyk polecił mi zjeść tu pizzę i nie zawiodłam się! To właśnie tu jadłam pizzę z pistacjami. Można zmieszać dwie pizze w jedną. 

  • Al Cavalier Roxy - Ta restauracja to również miejsce mi polecone. Jadłam tu pyszny makaron z pistacjami i koninę, która na Sycylii jest całkiem popularna. Jedząc na zewnątrz mamy wspaniały widok na zamek. 



  • Sikulè Restaurant - Zjadłam tu smacznie, ale nie polecam tego miejsca wieczorem w sezonie - są tłumy i kelnerzy nie wyrabiają, więc na wszystko czeka się bardzo długo! Restauracja jest w samym centrum koło Fontanny dell’Amenano. 

  • Wyciskany sok z pomarańczy - Doskonały na upalne dni! Można go kupić na ulicy przy amfiteatrze. 

  • Deser z pistacjami - Koniecznie spróbujcie jakieś ciacha z pistacjami

  • Krem z pistacji i likier pistacjowy - Nutella przy kremie pistacjowym to jakiś paskudny niewypał! A likier w kieliszeczku do kawy to odrobina luksusu przy porannym rytuale:) 
  • Lokalne wino Cantine Nicosia - pycha!


Już wkrótce post o wyprawie na Etnę! Nie przegapcie tego wpisu!


Aby być na bieżąco i nie przegapić nowych postów,  koniecznie obserwujecie mnie w social media! Zapraszam na FB, gdzie są częste relacje z wyjazdów i wypraw górskich, oraz na INSTA, gdzie prawie codziennie dzielę się najfajniejszymi zdjęciami z opisami!

A jeśli lubicie moje posty i chcielibyście wesprzeć moją twórczość, to zerknijcie na moje zdjęcia na Adobe Stock! Możecie je kupić bezpośrdenio tam (np. do stworzenia unikatowego kalendarza), lub możecie napisać do mnie wiadomość na FB i dostaniecie bardzo korzystne ceny, a zdjęcia osobiście Wam prześlę! Link do zdjęć jest tutaj! Pozdrawiam!

Komentarze

Nocleg z Booking.com!

Booking.com